Mindig lesznek rockerek

Két éve egy forró nyári napon éppen a hideg Görög (nem nép, hanem egy Görög vezetéknevű chefről)  gyümölcslevesemet fogyasztottam, amikor is megállt kezemben a kanál. Ifjú kolléganőm bejelentette, hogy megy a Voltra. A nagy rocker hírében álló - Tankcsapdát, Rise against-et, Linking Parkot, de leginkább  Metallicát bömböltető-, kollégám finoman rákérdezett, mégis mire.
A lány mondott valamit, mire kapásból háromszor kérdeztünk vissza, mire felfogtuk a banda nevét. Aztán kiderült, nem is banda, hanem DJ, és valami korszerű tánczenét játszik. Ekkor többször rákérdeztünk, hogy biztos-e , hogy Voltra és nem BalatonSoundra megy. Kiderült, igen. A rocker sráccal összenéztünk, s konstatáltuk, hogy mi még ezt rockzenei fesztiválként ismerjük.
Két hét múlva egy másik rocker ismerősöm panaszkodott, hogy még az egy Hegyalja, ami maradt. Egy év múlva már elkeseredetten csóválta fejét, és közölte, hogy bizony már a Hegyalja is hígul.

Múlt héten megint felkaptam a fejemet, azt hittem, rosszul hallok. A péntekre száműzött sztárcsináló népcirkusz Nicole Kidman nyomdokain haladó egykori dögös-bögyös vöröse ordította a mikrofonba: Huszonegyedikszázadkultikusdalai!
Erre már leültem és vártam. A dalokat nem ismertem fel, mert egyrészt úgy feldolgozták, hogy szerzőjük sem ismert volna rá, másrészről alapjáraton sem ismertem.

A Beatles óta minden évtized kitermelte a maga sztárját, stílusirányzatát. Van akire emlékezünk és van akire nem.
Számomra az igazi ikonok azok az  előadók, akik kiállták az idők próbáját, s nem egynyári fogyasztói termékek.  Legismertebb ikonok a 27-esek klubja, akik szinte elégtek az alkotás hevében. Újabb és újabb határokat feszegettek, saját és közönségük határait. Polgárokat pukkasztottak, míg magukat sem kímélték.
A kultikus dalok  közöt lehet one-hit wonder is, amit ennek ellenére máig játszanak,s bármely bulit beindítanak,  mint például a Wild Cherry Play That Funky Music c. feledhetetlen darabja. 

Ikonikus, ami valami újat, szokatlant hozott, s   addig ismeretlen vizekre evezett. 
Így ikonnak tekintem a Királyt, s persze a Pet Shop Boys-t is, akik sikeresen újraértelmezték nótáját, s ezzel egyszer s mindenkorra beírták magukat a pop- és videoklip-történelembe. 

S hogy a 21. század üdvöskéi meddig csillognak és meddig fogunk rájuk emlékezni?
Tökmindegy, ez is csak a történeteinkről szól. 
Ezért, ők rajongóinak ugyanúgy  ikonok, mint ahogy nekünk  az Omega, Piramis vagy Metallica. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Dubajoztam

Új Medicina - Felfoghatatlan baj a fészekben

Új Medicina - Női dolgok