Kinek a dolga? - ismét

"Az életemben mindig csak akkor lendült mozgásba valami, amikor végre (legtöbbször kényszerűségből) abbahagytam a rúgkapálást. Amikor térdre estem, elengedtem a helyzetet, és megtanultam, hogy teljesen más síkokon forduljak önmagam felé." - Eva-Maria Zurhorst

Nemrégiben arról írtam, hogy a világ dolgait 3 csoportra oszthatjuk (by Byron Katie). 

Miután kaptam egy észrevételt, abból az vált világossá, hogy írója nem értette meg ez a roppant egyszerű alaptörvényt. Mindenáron más dolgával  foglalkozik, más helyzetét akarja megoldani.


Ezen nem kell csodálkozni, az elme (főként a beborult) nem akarja meglátni a legegyszerűbb dolgokat sem.  Azt hiszi, mindent meg kell magyaráznia, mindent meg kell értenie, és természetesen megjelenik a kizáró büszkeség, az, hogy mindent jobban tud másnál és csak neki van igaza.

Kinek, mi a dolga?
Világ/isten/univerzum stb. dolga. 

Ide tartozik mindaz, amire  a legkisebb ráhatásom van. Az eső esik, nap süt, fukushimai katasztrófa, vagy éppen a Malév csődje. Örülhetek, sírhatok, bosszankodhatok, kétségbe eshetek, szidhatok másokat. Itt ér véget a lehetőségeim határa. Ugyanis a világ, csak a dolgát végzi, függetlenül attól, hogy én mit is gondolok róla.

Másik dolga. 

Ez csak a másik emberre tartozik. Tetszik, nem tetszik, az ő élete, ő rendelkezik felette. Nem mondhatom meg neki, hogy mit kéne gondolnia, hogyan kéne -szerintem jól!-, cselekednie. Miért? Mert egyrészt ez az ő élete, nem én vagyok az ő cipőjében, másrészt akármit is csinálok, ő akkor is a maga feje után fog menni. Ha parasztkolbászt akar enni, nem fog helyette humuszt enni, bármennyire is mondom, hogy az egészséges. 

Ha valóban érdekel cselekedetének oka, akkor kérdezd meg őt. Ő pedig eldönti, hogy bizalmat szavaz és elmondja neked vagy sem. Ha az utóbbi a válasz, akkor ítéld őt jól meg és az állításaidat fordítsd meg!

Az én dolgom. 

Ez a legegyszerűbb: jelen lenni, és azt tenni, amiben benne vagyok. Dolgozni, tárgyalni, mosogatni, gyerekkel játszani vagy éppen gyógyulni.

Természetesen az elme néha megviccel bennünket, és azt mondja, ez az én dolgom, ezt meg kell oldanom.

Aztán valahogy nem megy. Kapálózhatunk, erőlködhetünk, erősködhetünk, jottányit sem haladunk. 


Ilyenkor a legjobb fel-adni.
Fel, az univerzumnak. 

 
Ő talán jobban tudja mi  a jó nekem és  a többieknek, mi a jó ma és holnap, meg azután.


Kinek, mi a dolga, s mit jelent a szabadság, ha ezt a látásmódot megtartjuk -  erről szól Xavier Naidoo és Sabrina Setlur "Frei sein" c. dala.
 


Glaubst du dass der Wind weht weil irgendjemand sagt 'Wind wehe jetzt'
Glaubst du dass die Sterne die am Himmel stehen leuchten, weil irgendwer sie anknipst
Glaubst du dass die Elemente tun was sie soll'n und nicht was sie wol'ln

Wenn du das glaubst dann wirst du nie seh'n und versteh'n was ich mein wenn ich sag
Ich will Freisein
Frei wie der Wind wenn er weht
Ich will Freisein
Frei wie ein Stern der am Himmel steht
Ich will Freisein, will Freisein,...

Glaubst du dass die Erde aufhören würde sich zu drehen weil irgendwer entschiede, 
dass es besser wär für sie zu stehen
Glaubst du dass irgendwer irgendwo irgendwann für dich dein Leben leben kannn

Wenn du das glaubst dann wirst du nie seh'n und versteh'n was ich mein wenn ich sag
Ich will Freisein
Frei wie der Wind wenn er weht
Ich will Freisein
Frei wie ein Stern der am Himmel steht
ICh will Freisein, will Freisein,....

Glaubst du dass dein Leben bereits geschrieben steht und
Glaubst du dass irgendwo eine Weiser für dein Tun die Konsequenzen trägt
Glaubst du dass von allen Leben auf der Welt eins wertvoller ist als deins

Wenn du das glaubst dann wirst du nie seh'n und versteh'n was ich mein wenn ich sag
Ich will Freisein
Frei wie der Wind wenn er weht
Ich will Freisein
Frei wie ein Stern der am Himmel steht
Ich will Freisein, Will Freisein,....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Dubajoztam

Új Medicina - Felfoghatatlan baj a fészekben

Új Medicina - Női dolgok