Anyuloop 2

Láma Ole Nydahl azt mondja, hogy a gyermek vállalása, felnevelése felér minimum egy ngöndróval.
A Ngöndro, vagyis a négy  alapgyakorlat együttesen magában foglalja a  borulást és három kölünböző  meditációt, mégpedig  111.111-szer  ismételve a négy gyakorlatot. Ige, a buddhizmusban a menyiség is számít, hiszen ennek köszönhetően  a tudás a fejből  szívbe kerül le, s lesz belőle megtapasztalás. 

Nos, az én lányom úgy 10 alapgyakorlattal ér fel.
Egy teljes átlagosnak induló reggel, majd iskolába indulás előtti percben kirobbanó  incidens folyamán feltört belőlem a fájdalom: feláldoztam érte az egész életemet, érte küzdök a bíróságon, azért dolgozom, hogy meg tudjak neki adni mindent, imádkozom érte, kérem az égieket, hogy legyenek vele, óvom, s áplom. S dolgozó anyaként izgulok nap, mint nap a munkahelyem,hogy  ki ne rúgjanak, hogy én vagyok az első aki fél hatkor ellép, mert rohan haza  a gyerekéhez, akit  a nagyszülők hoznak el az iskolából. 

Szervezem a hétvégéket, hogy együtt legyünk, s élményt adjak neki. Hallgatom a sirámait, ápolom a lelkét, tanulunk, lépcsőzünk, jógázunk, együtt készítjük a vacsorát. Vele vagyok 10 napot a 14-ből. És ezek után minden szar, én vagyok a megtestesült szemétség. És bezzeg apa ... ... 

Ültem a  kocsiban és folytak a könnyeim.
Jöttek a jobbnál-jobb önkinzó gondolatok. Azok a gondolatok, amelyek úgy kezdőnek, hogy mi lett volna, ha....

Mi bajom lett volna, ha nincs gyerekem? Élem az életemet, azt csinálok és akkor, amikor akarok. Most meg pisilni is akkor megyek, ha épp szabad a wc és nem kell ötvenhatodszorra mellette kuporogva nézni valamelyik mesefilmet.

Fejtegettem... szülőknél, partnernél miért tudom elfogadni, hogy van szabad akarata. Ott miért nem áldozom fel magam és miért nem várok el hálát? S a gyereknél miért? Azért mert belőlem pottyant ki? Mert vér a véremből? 

S ekkor átfordult bennem minden. A gyerek is ugyanolyan, mint bárki más.
Szuverén egyén - akiről gondoskodni kell és akivel együtt kell egy darabig lakni-, szabad akarattal, identitással.  Nem várja el, hogy mártír legyek, hogy feláldozzam érte magamat. És miután ezt nem várja el, hálára sem kötelezhető. Akkor én miért mártírkodok?  Mert ez láttam, hallottam mindenhonnan, hogy ez az anyaság?
Szóval... a lófasznak hirtelen vége lett.
 
Úgyhogy megint tanultam valamit - ennek a kis Individuumnak köszönhetően. 
Tökjó, hogy van egy gyerekem.
Mégpedig egy 10 ngöndrós gyerekem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Dubajoztam

Új Medicina - Felfoghatatlan baj a fészekben

Új Medicina - Női dolgok